ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ:


Το πρόγραμμα σπουδών οποιουδήποτε τμήματος καθορίζει την ποιότητα και το επίπεδο του διπλώματος που μας παρέχεται. Διαμορφώνεται από την Γενική Συνέλευση του Τμήματος η οποία απαρτίζεται από 26 μέλη ΔΕΠ,13 προπτυχιακούς φοιτητές, 4 μεταπτυχιακούς φοιτητές,1 μέλος ΕΤΕΠ και 1 μέλος ΕΕΔΙΠ. Από την σύσταση αυτή και μόνο ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι η οικειοποίηση του προγράμματος σπουδών είναι τουλάχιστον κωμική. Η σωστή παρέμβαση σε αυτό γίνεται μέσα από το διάλογο και την υποβολή προτάσεων που μετά από ψήφιση γίνονται πράξη. Εδώ βρίσκεται και ο ενεργός ρόλος των φοιτητικών παρατάξεων και ειδικά της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Χημικών Μηχανικών. Μια αναδρομή είναι πλέον απαραίτητη ώστε η απροκάλυπτη οικειοποίηση που διαπράττεται να βρεθεί ακριβώς εκεί που της αξίζει, δηλαδή στο κάλαθο των αχρήστων.

Αναδρομικά λοιπόν, μέσα από προτάσεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Χ/Μ το πρόγραμμα σπουδών  διαμορφώνεται ως εξής:

·      2005-2006:
  •  Πρόταση και κατ’ επέκταση επίτευξη της ενίσχυσης του εργαστηριακού εξοπλισμού με σκοπό την μη οικονομική επιβάρυνση των φοιτητών.

·      2006-2007:
  •  Για πρώτη φορά, με πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Χ/Μ , πραγματοποιείται εκπροσώπηση των φοιτητών στις επιτροπές της σχολής. Έως τότε οποιαδήποτε άλλη φοιτητική  παράταξη, που υπήρξε πρώτη δύναμη, δε θεώρησε προτεραιότητα της την διεκδίκηση του αυτονόητου, δηλαδή την συμμετοχή των φοιτητών σε όλα τα όργανα.
  •  Οι πολύμηνες καταλήψεις που είχαν οδηγήσει όλο το Πανεπιστήμιο σε μία απραγία ήταν η αιτία να χαθούν οι εξεταστικές του Φεβρουαρίου και του Ιουνίου στο τμήμα μας. Ώς υπεύθυνη παράταξη ήμασταν πάλι εκεί για να το αποφύγουμε και συντάξαμε ολοκληρωμένη πρόταση για την αρχή και το πέρας της εξεταστικής του Ιουνίου. Η χρονική διάρκειά της  ήταν αρκετή  ώστε να μπορούν να εξεταστούν όλα τα μαθήματα που πρακτικά τότε ήταν υπερβολικά αδύνατο.




  •   Διανομή ερωτηματολογίων για την ίδρυση και τον τρόπο λειτουργίας νέας κατεύθυνσης «Βιοτεχνολογίας και Τεχνολογίας Τροφίμων». Κατά κοινή ομολογία ολόκληρο το τμήμα από την πλευρά των φοιτητών επιθυμούσε τη δημιουργία της. Στη  συνέχεια υπήρξαν και επιπλέον συζητήσεις με αρκετά μέλη ΔΕΠ. Αυτά τα μέλη ΔΕΠ  τότε όπως και τώρα μας ενημέρωσαν πως εδώ και χρόνια προκηρύσσεται θέση για το συγκεκριμένο τομέα που δεν έχει καλυφθεί ποτέ. Συνεπώς οποιαδήποτε ίδρυση τέτοιας κατεύθυνσης θα έπεφτε στο κενό. Έχοντας λοιπόν επίγνωση της κατάστασης  δεν καταφύγαμε στην Γ.Σ του Τμήματος αλλά προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε το πρόγραμμα σπουδών  τα επόμενα έτη από άλλες οπτικές γωνίες.


Γε       
  • 2007-2008:
  •  Είμαστε από τα πρώτα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών που αρχίζει να πραγματοποιείται η αξιολόγηση  είτε με ερωτηματολόγια είτε σε υποδομές, διδακτικό προσωπικό και ερευνητικό επίπεδο.

       Το προτείνουμε χρόνια… έγινε πραγματικότητα.

  •          Πάγια πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ήταν η έννοια του πολλαπλού συγγράμματος και η λίστα συγγραμμάτων. Αν και υπήρξαν δυσκολίες γιατί πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο νόμος, η παρουσία μας στο τμήμα ήταν ενεργή για να δούμε τα λάθη μας και να προτείνουμε την σύνταξη της λίστας πολύ πριν το πέρας του κάθε ακαδημαϊκού έτους, ώστε να μην υπάρξουν ξανά τέτοια προβλήματα.


·       2008-2009:
  •            Με αφορμή ότι η ανακοίνωση του προγράμματος της εξεταστικής γινόταν τις τελευταίες μέρες πριν την έναρξή της, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Χ/Μ πρότεινε και πέτυχε την σύνταξη και ανάρτηση του προγράμματος 2 μήνες πριν το τέλος του εξαμήνου.
  •                  Ακολουθώντας την όλη τάση και διάθεση του τμήματος για  μείωση ωρών και μαθημάτων καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση για αντικατάσταση των κατευθύνσεων από τομείς κινούμενοι προς αυτόν τον άξονα.


·       2009-2010
  •              Σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας προτείναμε την είσοδο μαθημάτων Marketing & Management of engineering για την κάθε μία κατεύθυνση (Περιβάλλον, Ενέργεια, Υλικά).  Η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή από το Τμήμα.
  •        Απόκτηση και Master of Engineering από την κοσμητεία με την απόκτηση του Διπλώματος του Χημικού Μηχανικού  και κατ’ επέκταση αναβάθμιση του πτυχίου. Το πετύχαμε!!!
  •              Η Γ.Σ. Τμήματος είχε αποφασίσει την ίδρυση βιβλιοθήκης μόνο για το τμήμα μας. Έτσι προχωρήσαμε στην διανομή ερωτηματολογίων στους φοιτητές ζητώντας την άποψή τους για τον τρόπο λειτουργίας της.


·       2010-2011:
  •       Πρόταση για δημιουργία φροντιστηρίων Χημείας για τους πρωτοετείς φοιτητές που εισάγονται από Τεχνολογική κατεύθυνση. Λαμβάνοντας υπόψην τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παραπάνω μερίδα των φοιτητών η Γ.Σ. Τμήματος πήγε ένα βήμα πιο μπροστά και με το νέο πρόγραμμα σπουδών εισήγαγε το μάθημα  «Εισαγωγή στη Χημεία».


 Toποθετήσεις-προτάσεις  στην επιτροπή προπτυχιακού Προγράμματος σπουδών:

             Συγχώνευση των μαθημάτων:

  •        Θερμοδυναμική Ι και Θερμοδυναμική ΙΙ
  •        Επιστήμη υλικών Ι και Επιστήμη υλικών ΙΙ
  •        Φυσικοχημεία Ι και Φυσικοχημεία   ΙΙ
  • ·       Εισαγωγή στο 1ο εξάμηνο μαθήματος που να παρέχει τις βασικές αρχές προγραμματισμού
  • ·       Επαναφορά της πρότασης για δημιουργία μαθημάτων Marketing & Management of Engineering.
  • ·       Αναδιαμόρφωση των τομέων που ήδη υπάρχουν με σκοπό να δημιουργηθεί μια  πιο μεγάλη ελαστικότητα στην επιλογή μαθημάτων στο 5ο έτος.


  Γενικά:  Αν και η πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Χ/Μ για ανάρτηση προγράμματος εξεταστικής 2 μήνες πριν το πέρας του εξαμήνου έγινε δεκτή από την Γ.Σ. του τμήματος το έτος 2009,δεν έχουμε φτάσει στο θεμιτό αποτέλεσμα. Γι’ αυτό και τα δύο τελευταία χρόνια δεν μένουμε σ’ αυτό και μαζί με τον εκάστοτε αρμόδιο καθηγητή προσπαθούμε να διαμορφώσουμε σε κάθε εξεταστική ένα πρόγραμμα που να είναι λειτουργικό και να μπορεί να αναρτηθεί εγκαίρως.

     Συμπερασματικά, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ  Χημικών Μηχανικών 9 χρόνια μετά την ίδρυσή της είναι η μόνη παράταξη στο τμήμα που ακούει πραγματικά τις ανάγκες του φοιτητή , δεν φοβάται να πάει ένα βήμα παραπέρα και να προτείνει. Λειτουργεί ρεαλιστικά χωρίς φαμφάρες και μεγάλα λόγια, προσαρμόζεται στα καινούρια δεδομένα και πράττει έχοντας το βλέμμα της στο αύριο και όχι σε ένα αβέβαιο παρόν που χρωματίζεται από πρόσκαιρες «νίκες».